verkoop blote eigendom

patdcat
Topic Starter

verkoop blote eigendom

#1 , 18 jul 2010 20:53

Beste,
Heb net een erfenis gedaan van 25% blote eigendom (met vruchtgebruik voor de langstlevende eigenaar) van een onroerend goed, venale waarde 200.000€. Wat kan ik verwachten indien ik mijn gedeelte blote eigendom verkoop aan een andere mede-eigenaar erfgenaam?? Is dit dan 25.000€???
Thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 jul 2010 21:26

Beste,
Heb net een erfenis gedaan van 25% blote eigendom (met vruchtgebruik voor de langstlevende eigenaar) van een onroerend goed, venale waarde 200.000€. Wat kan ik verwachten indien ik mijn gedeelte blote eigendom verkoop aan een andere mede-eigenaar erfgenaam?? Is dit dan 25.000€???
Thx
Indien de geschatte waarde van die eigendom 200000 EUR is dan bedraagt de geschatte waarde van uw aandeel in de blote eigendom: (200 000 EUR - waarde vruchtgebruik)/ 4
De waarde van het vruchtgebruik hangt af van de leeftijd van de vruchtgebruiker.

Het betreft de geschatte waarde. Wat u effectief kan krijgen hangt af van hoeveel die andere mede-eigenaar bereid is te betalen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

patdcat
Topic Starter

#3 , 19 jul 2010 15:14

Bedankt!

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”