gift

martine
Topic Starter

gift

#1 , 17 jul 2010 19:02

mijn dochter en haar vriend willen een huis kopen binnen de korste keren.
ik zou hen financieel willen helpen door een toch aanzienlijk bedrag te willen storten op hun rekening.
de bank waar ik klant ben zal merken dat dit bedrag word overgeschreven naar een andere rekening dus moet ik dit niet aangeven als schenking en moet ik dit niet melden.

hartelijk dank
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jul 2010 19:12

U bent niet verplicht iets aan te geven aan wie ook. Indien u binnen de drie jaar na overschrijving zou overlijden moeten op die gift wel successierechten betaald worden. U kunt dit risico vermijden door de schenking te laten registreren. Indien u schenkt aan uw dochter bedraagt het registratierecht 3 percent. Aldus moeten er geen successierechten meer worden betaald mocht u voortijdig overlijden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wanton

#3 , 17 jul 2010 19:45

Martine ,

ik raad U wel aan , eventueel samen met de kantoordirecteur , de nodige dokumenten op te maken waarin staat dat U een schenking gedaan heeft ten gunste van uw dochter. Of je deze schenking wil registreren en de schenkingsrechten betalen , is een andere zaak. Maar zorg voor de nodige bewijzen. Stel dat er een einde komt aan de relatie van uw dochter , dan kan zij zonder verdere problemen dat bedrag terugkrijgen. Zijn die bewijzen er niet garandeer ik U veel moeilijkheden om die som te recupereren.
Hoe goed U ook overeenkomt met de vriend van uw dochter , het blijft een vreemde. U ziet hem graag zolang hij uw dochter graag ziet!

Bespreek die verrichting toch maar eens met iemand van de bank. Zij moeten U kunnen helpen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”