erfrecht

hond kelly
Topic Starter

erfrecht

#1 , 30 jun 2010 15:20

wie erf er wat mijn tante en mijn nonkel zijn nu alle bij overleden ,mijn tante is eerst gestorven over 13 jaar mijn nonkel nog maar pas,er zijn geen kinderen. geen broer of zusters, juist nog een schoonzus van mijn nonkel die langst heeft geleefd, aan mijn nonkel zijn kant is er een neef, aan de kant van mijn tante die eerst overleden is zijn er een nicht en een neef, er is geen testament. wie is daar de erfgename, en hoe wordt iedereen verwittigd

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 30 jun 2010 22:26

Ik meen uit uw bericht op te maken dat het uw tante is , die uw familielid was. Zij was dus de zus cvan uw vader of moeder. Indien de oom waarover het U heeft geen rechtstreekse bloedverwant is erft Uzelf niet.

Indien de oom geen testament gemaakt heeft om iemand als erfgenaam aan te duiden , gaat zijn nalatenschap naar zijn familie. Die neef van hem kan er goed mee zijn.

Zonder testament erven steeds bloedverwanten. Aangetrouwde familie komt niet in aanmerking.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”