Beste,
Ik ben net 20 geworden, dus heb geen flauw idee hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Professioneel advies inwinnen is me iets te duur, daar ik nog studeer, en hoop daarom via hier al een juist beeld te krijgen. De situatie is als volgt: Mijn grootouders zijn beide overleden, waardoor hun enige dochter (mijn moeder), en de 4 kleinkinderen (waaronder ik) grond hebben geërfd (niet waar ze woonde). Mijn moeder heeft 3/4 van de totale oppervlakte geërfd, wij als kleinkinderen elk 1/16. Op deze grond zijn 6appartementen gebouwd (die verhuurd worden) en staan op naam van mijn moeder (werden gebouwd met mondelinge overeenkomst met grootouders). Daar mijn moeder nu elke maand geld krijgt voor de verhuur, vragen wij als kinderen ons af of we recht hebben op een deel van dit geld, of kunnen geld vragen voor soort van 'verhuur van de grond' (als dit zou bestaan/kunnen). Het probleem ligt vooral in het feit dat wij, kinderen, heel veel succesierechten moeten betalen (wat we niet hebben), en eigenlijk niets van geld terugzien op korte termijn. Tenzij mijn moeder beslist alles te verkopen, maar dit wil ze niet...
Ik hoop dat sommige een beetje aan de warrige uitleg uitkunnen, en hoop op advies.
Mvg
Jesse