Uw deel verkopen ? Kan dit ?

Stone
Topic Starter

Uw deel verkopen ? Kan dit ?

#1 , 10 jun 2010 19:00

Ik bezit één vijde deel van het het ouderlijkhuis , het huis zal binnenkort te koop gesteld worden nadat de notaris het huis zal komen schatten.
Kan ik mijn deel los verkopen ? Bv aan mijn broer of aan de bank of aan een buitenstaander ?

Met vriendelijke groet
Recht bestaat niet , alles is een gunst .........

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 jun 2010 19:08

Ik bezit één vijde deel van het het ouderlijkhuis , het huis zal binnenkort te koop gesteld worden nadat de notaris het huis zal komen schatten.
Kan ik mijn deel los verkopen ? Bv aan mijn broer of aan de bank of aan een buitenstaander ?

Met vriendelijke groet
U kunt steeds trachten uw vijfde van het huis te verkopen, maar de vraag is wie in één vijfde van een huis geïnteresseerd is. Aangezien het huis toch verkocht wordt (in zijn geheel) lijkt het mij veel eenvoudiger die verkoop af te wachten. Die verkoop zal ook meer kandidaten kopers aantrekken dan de verkoop van 1/5.

Als een broer in het huis is geïnteresseerd kan hij jullie uitkopen waardoor de onverdeeldheid zal ophouden te bestaan.
In dit geval zal er slechts één percent registratierecht betaald moeten worden ipv 10 percent bij gewone verkoop.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”