Eerst en vooral ben ik niet zeker of dit het juiste subforum is, maar het leek mij het beste, zodoende...
Vorig jaar is mijn zus haar schoonvader overleden. Omdat zowel zij en haar vriend als zijn broers onvermogend waren, hebben zij aan het plaatselijke OCMW de vraag gesteld of zij de begrafenis wilden bekostigen. Zij gingen akkoord, onder enkele voorwaarden: een beperkt aantal doodsbrieven en doodsprentjes, de goedkoopste urne, ed. Alles moest dus volgens hun regels en low cost. Achteraf stuurden ze wel de rekening door. Ik vind dit raar, aangezien zij de begrafenis volledig uit handen hebben genomen, zelfs over de teksten mochten de kinderen niet meer mee beslissen, dat was de consequentie van het door het OCMW te laten doen. Na enkele herinneringen en een weigering dieper in te gaan op onze argumenten (zoals het feit dat zij alles geregeld hebben) hebben ze nu een advocaat onder de arm genomen die dreigt er een rechtszaak van te maken als de rekening tegen vrijdag as niet vereffend is. Nu is mijn vraag: welke kans hebben wij ev voor de rechtbank?
Voor de volledigheid: alle kinderen hebben de erfenis geweigerd (Al weet ik dat een weigering van de erfenis de kinderen niet ontslaat van de begrafeniskosten)