Verdoken Schenking

hm
Topic Starter

Verdoken Schenking

#1 , 25 mei 2010 10:01

Beste,
De vader is onlangs overleden.
Er is een regeling getroffen, langst leeft al .
Zes jaar geleden werd de ouderlijke woning verkocht aan een van de acht kinderen, waarna de ouders in een serviceflat trokken.
De prijs die voor de woning betaald werd lag tussen de 50.000 € en 75.000 € onder de werkelijke waarde.
De verkoop werd afgesloten zonder medeweten van vier van de acht kinderen.
De verkoopprijs is eerst door een tante medegedeeld, en werd een jaar later door de ouders bevestigd.
In het testament van de vader word zoveel mogelijk van de erfenis aan vier kinderen geschonken, waaronder de koper van het huis.
Moet deze, reeds in het verleden bevoordeelde persoon, hetgeen hij onder de prijs betaalde, inbrengen in de erfenis?
hm

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 mei 2010 13:32

U heeft zeker een punt om dit te vragen.
U zal wel één en ander moeten bewijzen. Voor hoeveel is het huis beschreven? Op welke waarde is er registratierecht betaald? Maar U mag wel vragen dat de koper bewijst hoeveel en wat hij betaald heeft.

Ik veronderstel dat door die testamentaire bepaling er 4 kinderen 5/32 ontvangen , en vier nadere 3/32.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”