schenking teruggeven

zoetjeh
Topic Starter
Berichten: 23

schenking teruggeven

#1 , 31 mar 2010 14:32

zoals ik al eens eerder heb vermeld , heb ik van een vriend een aanzienlijk bedrag geschonken gekregen

nu zijn de erfgenamen daar niet erg mee gediend en trachten ze me zwart te maken en mij buiten te kuisen

nu wil mijn vriend ook door invloed van de erfgenamen, vriend leeft nog , het geld terug
kan dat mag dat ? hoe zit dat ineen?

zoetjeh

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2
Berichten: 2071

#2 , 31 mar 2010 18:46

Helaas, gegeven is gegeven.
Een schenking is in principe onherroepelijk.

Maar het moeilijkste voor U zal misschien zijn om te bewijzen dat het wel degelijk een reglementaire schenking was.

Welke documenten heeft U?
Is dat geld overgeschreven of in de hand gegeven?

indesign
Berichten: 3

#3 , 22 apr 2010 13:03

Ik denk eerlijk gezegd, dat jij over wat er ander zegt en denkt over je, je niets moet aantrekken. Zoals je eerder al zei, heeft die vriend jou dat gegeven met alle wil, dus als hij nu het geld terug wil dan kan dat denk ik niet. Gegeven is gegeven. Dat hangt wel van u af of jij daar op ingaat of niet. Maar als die vriend niet met zekerheid het geld teug wilt, waarom zou jij dat dan moeten teruggeven de familie blij te maken.

Zij moeten ni kwaad zijn op u, maar op die vriend, hij is tenslotte de persoon wie de schenking heeft gegeven. Trek u van de familie niets aan.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”