erfenis

cremekoekje
Topic Starter

erfenis

#1 , 23 mar 2010 14:32

Mijn vader komt binnen niet al te lange termijn in het bezit van een geldsom van de verkoop van zijn huis dat hij in volle eigendom heeft. Hij heeft dit huis zelf gekocht toen hij weduwnaar is geworden. Mijn moeder is overleden bij de geboorte van mijn jongste broer. Hij heeft ons alleen opgevoed.
Nu is onze vraag wat gebeurt er als hij dit geld allemaal meeneemt naar zijn oudste zoon die zijn woning laat ombouwen (bel-etage) tot kangeroewoning (vader op het gelijkvloers) en er op het moment van zijn overlijden (hopelijk gebeurt dit niet te vlug, hij is nog maar 69 jaar) er bijna niets meer over is. Of, als hij in een rusthuis terechtkomt en hij over niet voldoende geldmiddelen meer beschikt om dit te betalen ? Moeten wij (de andere 2) dan meebetalen ? Wij zijn met 3 kinderen, maar het kontakt met de oudste zoon is minimaal omdat we op geen enkele manier op de hoogte gehouden van de financiële situatie. We mogen zelfs niet weten voor hoeveel het huis verkocht is. De oudste zoon regelt nu reeds alles. Mijn vader tekent maar wat mijn broer hem zegt. Kunnen we hier iets aan doen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 23 mar 2010 14:56

zie antwoord bij andere post
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”