Kan erfenis verdwijnen?

Pluchke75
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Kan erfenis verdwijnen?

#1 , 30 mei 2025 13:47

Mijn vader was hertrouwd met scheiding van goederen. In zijn laatste momenten is er plots een testament opgesteldmet de stiefmoeder als algemeen legataris, waarbij de twee kinderen ( van eerste huwelijk, geen andere kinderen) onterfd. De kinderen moeten een aangifte indienen, maar uit het onderzoek blijkt er slechts 1500 euro op zijn rekeningen te staan. Van al zijn beleggingen geen spoor. Dus volgens de notaris is al het geld of op haar naam of in het buitenland. Kan het zijn dat de weduwe op die manier de erfenis niet gaat aangeven en ermee gaat lopen, of komt de successie daarachter? Stel we vinden op de bank een link naar haar rekeningen, kunnen wij dat geld terugeisen? Het zou wel gaan over minimum 400000 euro. Kan het zijn dat zij met volmacht een buitenlandse rekening heeft leeggehaald en dit naar haar rekening heeft overgemaakt? Kom je daarmee weg? Wij gaan in elk geval zover mogelijk zoeken als mogelijk. Het testament werd opgesteld kort voor overlijden, man was ziek en verward met hersenuitzaaiingen, de weduwe regelde bij een met haar bevriende notaris het testament. Maar dat aanvechten is blijkbaar heel moeilijk en als je geen erfenis hebt is het aanvechten de kost ook niet waard…

wanton

#2 , 30 mei 2025 14:40

Voor dat bedrag loont het de moeite een bankonderzoek te vragen. Zelfs als uw vader haar begunstigd heeft, moet er toch een aanzienlijk deel naar de kinderen gaan. Laat u bijstaan door uw notaris!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”