Vader overleden , testament , vermoeden misbruik gelden

Kleine kleine
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vader overleden , testament , vermoeden misbruik gelden

#1 , 16 apr 2025 01:03

Mijn moeder overleed 30 j geleden. Vader kreeg 29 j geleden een nieuwe relatie. Sindsdien relatie met die partner is de relatie vader en ons ( zijn ) kinderen nooit goed geweest. Werd niet naar ons omgekeken. Nog maar te zwijgen over wat hij nog allemaal gedaan heeft ten koste van ons om zichzelf financieel te verrijken.
Vader werd 3 j geleden met alzheimer opgenomen in rusthuis
Alles buiten ons medeweten om huwde hij zijn partner, maakte hij haar volmachtdrager over rekeningen en mocht over alles beslissen.
Vader was echter altijd zelfstandige en had vermogen opgebouwd en eigendommen nog samen met onze moeder. Zijn 2de vrouw werkte al snel niet meer en had geen inkomen. Maw heeft altijd op ons vader betreft.
In de loop der jaren werd er "samen?? " huis en recreatiewoning gebouwd . Had Inkomsten van huuropbrengsten . uiteindelijk werd ook alles stuk bij stuk verkocht van de opbrengst eigendommen die hij nog samen met mijn moeder heeft opgebouwd en afbetaald.
Nu komt naar bij de notaris naar boven dat het eigen vermogen ( gelden)van voir het huwelijk bijna niets is en dat van zijn partner het overgrote deel.
Maw na huwelijk en ons uitsluiten voor zover ook kan blijft er in verhouding tot het gemeenschappelijk vermogen ( haar + zijne) niets over om te verdelen. Er zijn GEEN gemeenschappelijke rekeningen. Enkel gescheiden rekeningen. Pakweg 3/4 lijkt nu op papier van haar en 1/ 4 van mijn vader.
Bijna alles staat op rekeningen met haar naam.
4 j geleden zijn ze nog gehuwd en werd het testament opgestekd maw direct nadat hij vermoedelijk diagnose kreeg.
Mijn vraag is! Tot hoever terug kunnen wij een bank onderzoek aanvragen . Ik weet dat men standaard tot 3 j terug kijkt Tot dan terug lijkt alles te kloppen . Alles na huwelijk en opmaak testament is correct. Waaronder ook nog een verkoop van 2 eigendommen. Maar alle gelden van vroegere verkopen weg! en huuropbrengsten van pakweg 25 j ook bijna allemaal weg???

Wij eten allemaal dat dit onmogelijk is en dat er duidelijk door de loop der jaren veel geld overgesluisd is naar haar. De jaren VOOR het huwelijk. Wat voor ons wel degelijk een groot verschil zou maken. Al vrees ik dat bewijzen moelijk zal worden?

Ideeën, raad. Alles welkom!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 apr 2025 13:20

Al eens een notaris geraadpleegd?

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”