Hallo
Ik had enkele vragen omtrent huwelijk en erfrecht. Korte schets : gehuwd, 2 minderjarige kinderen
Wij zijn gehuwd met een huwelijkscontract met keuzebeding. Mocht één van ons sterven dan komt alles aan de andere toe. Dit was onze keuze jaren geleden (2011)
Hoe de verdeling in dit stelsel zou zijn naar mijn kinderen toe is mij een vraagteken. Vandaar :
De situatie is op heden gewijzigd : 2 kinderen, overlijden ouder (erfenis) waardoor ik stilsta bij mijn eerder gemaakte keuzes.
Wat zijn mogelijkheden naar toewijzing gelden (bij mijn overlijden) naar (nu nog) minderjarige kinderen?
Mijn overleden ouder had bvb voor hen een levensverzekering geopend op hun naam. Bij het overlijden kwam dit automatisch naar hen toe.
Nu wil ik dit ook geregeld zien. Mocht ik komen te overlijden dan wil ik dat een deel op hun naam staat of naar hen toekomt (ook indien minderjarig). Alvast toch de gelden die ikzelf heb geërfd.
Welke opties bestaan er anno 2024?
Dan aansluitend had ik ook al willen informeren naar eventuele stappen die men nu al kan nemen omtrent 'uitvaart' regeling. Crematie of niet, kerk of niet..
Kan dit ook bij een notaris geregeld worden of kan men dit via IZIMI laten registreren?
Alvast bedankt voor de helpende denkers