Erven van spaargeld

minneken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Erven van spaargeld

#1 , 29 nov 2024 11:19

Beste,
Ik woon wettelijk samen met mijn partner sedert 4 jaar, hebben samen geen kinderen en hebben elk afzonderlijk ons spaargeld waaronder , spaarboekje, termijnrekening en beleggingen. Uit mijn vorig huwelijk heb ik 2 kinderen. Mijn vraag is wie erft al mijn spaargeld bij mijn overlijden ? Erft mijn partner automatisch mijn spaargeld of zijn het mijn kinderen ? Ik heb geen testament opgemaakt. Moet ik naar een notaris ? Hartelijk dank bij voorbaat

wanton

#2 , 29 nov 2024 12:01

Uw partner erft niet van u : het zijn uw kinderen die uw nalatenschap krijgen, zonder beperking.
Behalve : uw partner verkrijgt wel, het vruchtgebruik van de gezinswoning, voor zover die uw eigendom is. Hij/zij kan eventueel blijven wonen.
Testament is niet nodig!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Ondeskundige

#3 , 29 nov 2024 12:19

Voor een meer volledige uitleg kijk op https://www.notaris.be/familie/wettelij ... samenwonen

Reclame

wanton

#4 , 29 nov 2024 18:41

Uw partner erft niet van u : het zijn uw kinderen die uw nalatenschap krijgen, zonder beperking.
Behalve : uw partner verkrijgt wel, het vruchtgebruik van de gezinswoning, voor zover die uw eigendom is. Hij/zij kan eventueel blijven wonen.
Testament is niet nodig!
Als er concretere vragen zijn, horen we hier wel!!!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

minneken
Topic Starter

#5 , 29 nov 2024 23:10

Beste, jullie hebben mij het antwoord gegeven waar ik op hoopte. Ik voel mij nu veel geruster . Bedankt voor de snelle reactie. Vriendelijjke groeten en een fijn weekend.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”