Vraagje over te bezorgen stukken/inlichtingen ivm nalatenschap

bartman
Topic Starter
Berichten: 26

Vraagje over te bezorgen stukken/inlichtingen ivm nalatenschap

#1 , 17 mei 2024 15:59

Wij kregen van de notaris een lijst met stukken/inlichtingen die we hem moeten bezorgen,. De meeste versta ik wel maar van volgende weet ik niet zo goed wat hij bedoelt met

Facturen van de laatste ziekte?
Mijn vader is in het ziekenhuis overleden na er 3 dagen gelegen te hebben. Hiervan heb ik al een nul-factuur van het ziekenhuis gekregen (een deel betaald door zijn mutualiteit en door zijn hospitalisatieverzekering) Moet ik die nul-factuur wel of niet aan de notaris bezorgen?

mava105
Berichten: 22352
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 mei 2024 16:08

Het is niet dat er een NUL opstaat, dat de notaris er niets mee kan doen. Nu weet hij tenminste dat die ziekenhuis kost is verrekend in de berekening.

Sirkii
Berichten: 5466

#3 , 17 mei 2024 18:39

Wacht nog even op de afrekening van uw hospitalisatieverzekering: mogelijks factureren ze een franchise en/of niet verzekerde prestaties. Komt er nog een ziekenwagenrekening ?

Reclame

bartman
Topic Starter
Berichten: 26

#4 , 24 mei 2024 12:03

neen ik denk dat we alle facturen van dokter-ziekenhuis ontvangen hebben. Ook de begrafenisondernemer heeft (was het vergeten) zijn factuur gestuurd. Al deze facturen heb ik online overgemaakt naar de bank en op 1 na (dat is nog in behandeling) werden ze betaald met het geld dat op zijn zichtrekening staat. Is het de bedoeling dat ik al die facturen ook nog eens overmaak naar de notaris + betaalbewijs?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”