Waar Oud B.W./erfrecht vinden?

GlubGlub
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Waar Oud B.W./erfrecht vinden?

#1 , 22 mei 2024 11:29

Ik was advocaat toen de dieren nog spraken, en, tot mijn scha en schande, stel ik vast dat ik vandaag de geconsolideerde versie van het erfrecht/het Oude B.W. (voor de hervorming in 2017/2018) niet kan terugvinden.

De overheid vordert nu, in 2024, een penale boete in die werd uitgesproken door de Politierechtbank in 2015, in het kader van de nalatenschap van iemand die overleed in 2016 en waarvan de nalatenschap werd afgehandeld in 2018. Ik wou de wet lezen om na te kijken of men zomaar nog die boete mag nasturen of als die vervalt.

Iemand een idee waar ik het Oude B.W. kan vinden? Belgielex, Staatsblad, Justel, .. allemaal geprobeerd, en zelfs de masterproeven aan de UGent en rechtsleer proberen raadplegen, maar zonder veel resultaat. Ik heb geen fysieke codex meer liggen.

Kali
Berichten: 769

#2 , 22 mei 2024 11:39

Ik heb nog een wetboek van 2012 liggen als dat kan helpen? Indien u mij een PB met e-mailadres stuurt en de nodige artikels dan maak ik wel een scan ;)

GlubGlub
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2024 09:28

Dank je, Kali, maar dat ga ik niet van jou vragen. Erg sympathiek! Ik vind het gewoon vreemd dat alle Internet links dood zijn, en ik het zelfs via het Staatsblad niet meer kan vinden.

Reclame

Kali
Berichten: 769

#4 , 23 mei 2024 10:50

Dank je, Kali, maar dat ga ik niet van jou vragen. Erg sympathiek! Ik vind het gewoon vreemd dat alle Internet links dood zijn, en ik het zelfs via het Staatsblad niet meer kan vinden.
Zolang u niet een kopie van het hele BW nodig hebt is dit geen probleem voor mij 😂

Maar daarvoor hou ik effectief af en toe een oud wetboek bij …

Marcus Aurelius
Berichten: 3820
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mei 2024 14:30

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”