erfrecht

chopin
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

erfrecht

#1 , 07 jan 2024 07:46

Alvast aan allen de beste wensen,
mijn vraag : Mijn vader is feitelijk samenwonend reeds 40 jaar met veel up en downs, hij is meerdere malen buitengezet zelfs op 80 jarige leeftijd, mijn vader is wederom terug bij zijn vriendin gaan wonen. Vader is ziek en zeer fragiel nu (81 jaar). Mijn broer heeft contact met haar ikzelf als dochter van mijn vader niet, ze kan het namelijk niet hebben dat mijn vader te vriendelijk en te veel betrokken is met mij ,voordien hadden ik en vader contact niet geweten. Momenteel is vader niet goed maar ik kan niet naar hem toe het is haar huis en ik mag er niet in. Mocht er iets gebeuren met vader en hij overlijdt wat waarschijnlijk is zal zijn vriendin alles regelen zonder mij en mijn gezin daarin te kennen, stel zij beslist alles over mijn vader hoe waar wat en hoeveel en zij tekent kan ik haar dan de rekening geven of kan ik haar verbieden mij hierin niet te kennen, ik aanvaard in samenspraak met mijn echtgenoot onder voorbehoud want ik weet dat mijn vader en zij elk hun rekening hebben maar dat kan veranderd zijn. De auto is van vader ,de inboedel is van vader dit zijn erfstukken van zijn grootvader maar daar gaat het me niet om, ik wil gewoon een beetje rechtvaardigheid en een mening mogen geven.
Wat zijn mijn mogelijkheden om toch op dat moment nog iets voor mijn vader te doen, misschien kan ik niets doen of het is alles betalen samen met mijn broer.
Ik zie mijn vader graag en ben er veel mee bezig, ik mag er niet aan denken dat ik na het hele gebeuren moet horen dat ik 100% buiten gezet ben , eerst dacht ik mijn broer zal me op de hoogte houden maar zoals het meestal gaat in zo een situatie is het geld die de bovenhand krijgt.

Mijn oprechte dank alvast

mava105
Berichten: 22318
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 07 jan 2024 09:31

Laat door de vrederechter een bewindvoerder aanstellen voor uw vader

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”