verkoop huis maar nog schulden

minietje
Topic Starter

verkoop huis maar nog schulden

#1 , 27 jan 2010 00:49

Mijn vader heeft 4 jaar in een home van het ocmw geleefd omdat hij volledig dement was heeft mijn moeder zich aan laten stellen als bewindvoerder.In die 4 jaar heeft mijn moeder steeds de helft van haar pensioen aan de home overgemaakt maar dat zal blijkbaar niet genoeg geweest zijn om de kosten te dekken.Nu 3 jaar na mijn vader's dood wil ik het huis verkopen na vele maanden in gewerkt te hebben (moeder heeft vruchtgebruik maar wil geen cent kosten doen en woont er ook niet in, ze is wel akkoord het vruchtgebruik af te staan) Dus toen ik een koper voor het huis had hebben we een voorlopige verkoopsovereenkomst getekend en nu enkele maanden later blijkt dat er nog een schuld op het huis zit (die 4 jaar home van mijn vader OCMW) Ik wist hier niks van heb in dat huis al wat geld gestopt voor veranderingen en vernieuwingen en notariskosten moet ik natuurlijk nu ook nog betalen, ik vrees dat er niet veel zal overblijven.En wat met de succesierechten dat ik voor het huis betaald heb? De zogenaamde schulden van mijn vader moesten daar dan toch afgetrokken worden?Maar tot vandaag wist ik niets van die schuld aan het OCMW waarom hebben ze mij in die 3 jaar na mijn vader zijn dood nooit eens aangescheven ? Wat kan ik hier aan doen?

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding