erven

sipa666
Topic Starter

erven

#1 , 18 jan 2010 05:20

mijn man erft van zijn oom die pas overleden is. er is een testament en dat zegt dat alles verdeeld word aan de kinderen van de broers (waar mijn man dus bij is)er zijn ook 2 huizen bij die verhuurd worden...

kunnen wij iets aan een goed doel schenken om van die succesie af te zijn en hoeveel ?

we zijn gewoon getrouwd zonder contract waarom moeten wij ons trouwboekje meenemen naar die notaris ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 jan 2010 11:54

Zie ook elders.

Het enige dat je kan doen , is de erfenis weigeren. Gebeurt op de rechtbank van Eerste Aanleg van het arrondissement van de oom. Dan krijg je niks , en wordt alles verdeeld tussen degenen die wel aanvaarden.
Ik begrijp dat je zal moeten uit eigen middelen betalen , alvorens de huizen verkocht zijn!!?
Trouwboekje : de notaris wil bevestiging van 'geen huwelijkscontract'. Dat wil in uw geval zeggen dat enkel uw echtgenoot erft , Uzelf niet .
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”