benadeeld door fam en bankdirecteur

3399AAaa

#16 , 11 jan 2010 16:11

Forum dient om een mening te hebben, wat die ook wezen mag....en m.i. past het dan ook niet iemand het zwijgen op te leggen omdat die een andere mening heeft.

maar de discussie past niet langer in de vraag van de initiële poster:
misschien best dit thema afsluiten en terug tot de vraag van poster komen, anders is poster nog niet geholpen. Mijn excuses dat ik gestart ben met dit hier aan te kaarten. Voor verdere discussie: naar het café?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#17 , 11 jan 2010 18:45

Iedereen heeft recht op zijn eigen opinie en deze te verkondigen ( ben hier zelf ook niet helemaal vrij van als het op bepaalde intellectuele beroepen aankomt..) maar deze discussie hoort hier effectief niet thuis aangezien ze de poster niet vooruit helpt. In de mate van het redelijke zijn de laatste berichten verwijderd en wordt aan iedereen (inclusief mezelf...) verzocht de poster in deze thread vooruit te helpen ipv de persoonlijke toer op te gaan.

cj
Topic Starter

#18 , 11 jan 2010 18:58

hallo allen
nou inderdaad is er hier een discussie gaande maar geen probleem hier haal ik ook het een en ander uit
ondertussen hebben wij al een advocaat gevonden en zullen hier eind van de week langsgaan kan helaas niet eerder wij wonen in nederland en dus is het niet even om de hoek
inderdaad tijd om voor ons recht op te komen!met een beetje hulp!
de notaris heb ik begrepen is ook niet echt eerlijk in het begin al toen wij de sleutel niet kregen van mijn fam in belgie voor mijn vaders huis gaf de notaris al aan niet veel hier tegen te kunnen doen?
vreemd en vervolgens eind van de dag geeft zijn secretaresse aan dat ze de slotenmaker langs kunnen sturen mochten hun na een laatste poging nog geen sleutel af willen geven,maar helaas toen we toch de sleutel kregen was het al te laat!
ook weet deze notaris dat ze de volledige inboedel hebben weggehaald en ook hier kon hij niks mee,gelukkig begrijp ik hieruit dit forum dat dit wel degelijk mogelijk is onder notarisakte een boedelbeschrijving afdwingen
beetje vreemd dat deze notaris ons hier niet over heeft ingelicht
ook heeft de bankdirecteur vandaag weer een poging gedaan om een akkoord te sluiten,vermoedelijk nog niks wetend van onze inlichtingen naar het hoofdbestuur
we hebben deze man laten weten dat we hier niet op in gaan verder nog niks
het hoofdbestuur heeft vanmiddag vergaderd en ons een contactpersoon toegewezen en zal met een passende oplossing komen

Reclame

3399AAaa

#19 , 11 jan 2010 19:53

als de notaris weet dat de inboedel weg is, dan moet u bij de boedelbeschrijving eisen dat te noteren in zijn akte. Geen enkele rechter twijfelt aan de oprechtheid van de notaris, en zodoende heeft u al meteen een begin van bewijs.

Als hij weigert: beetje onder druk zetten op een vriendelijke manier. Hij heeft een informatieplicht en mag al zeker niet liegen.

Wat betreft sleutels van huizen na overlijden: in die fase na het overlijden geldt echt het adagio 'ius vigilantibus' of met andere woorden 'het recht is voor de rappen'. Beste manier is zelf slotenmaker bellen en sloten veranderen, maar daar is het nu een beetje laat voor.

Maar geen nood, uw tijd komt nog wel als u het goed aanpakt.

cj
Topic Starter

#20 , 13 jan 2010 08:14

nou we zijn gistermiddag gemaild door de clientenservice van de bank
de bank wil niet meer dat vertrouwelijke info gemaild word of telefonisch
alles moet vanaf nu schriftelijk gebeuren
deze man gaf aan onder veel belangstelling onze brief te hebben gelezen en verzoekt ons om een, schriftelijke verklaring voor de vereffening van nalatenschap door de notaris
ik begrijp er niks meer van dacht dat dit al in orde was ,we staan nergens aangemeld als zijn kinderen of erfgenamen of iets
is dit allemaal de gewone gang van zaken?

roharro
Juridisch actief: Ja

#21 , 13 jan 2010 11:46

deze man gaf aan onder veel belangstelling onze brief te hebben gelezen en verzoekt ons om een, schriftelijke verklaring voor de vereffening van nalatenschap door de notaris
ik begrijp er niks meer van dacht dat dit al in orde was ,we staan nergens aangemeld als zijn kinderen of erfgenamen of iets
is dit allemaal de gewone gang van zaken?

Ik denk dat de bank een bevestiging wil dat jullie de kinderen/erfgenamen zijn. De bank beschikt over geen stambomen. Iedereen met dezelfde familienaam zou zich bij de bank kunnen aanmelden.....
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

cj
Topic Starter

#22 , 13 jan 2010 12:18

ja maar de bankdirecteur liet ons toen een document zien van de dienst nalatenschap met onze namen en datum van overlijden vader incl banktegoed van de dag van overlijden ivm successierechten,er moest zelfs kopie van onze id bij
maar we hebben de advocaat alweer gesproken nadat wij zijn langsgeweest gaat ze direct tot vordering over(fam) en zal deze bank en notaris oproepen om de tafel te gaan zitten en alles op tafel te leggen zo niet gaat alles direct naar de rechtbank
dus zal mij benieuwen hoe het verder verloopt,hopelijk toch een goede afloop

cj
Topic Starter

#23 , 17 jan 2010 09:50

en toen was er opeens een volmacht!
nu begrijp ik er niks meer van en voel me in de maling genomen
en van wanneer is deze van 30 okt 2009,nou toen lag onze vader in het ziekenhuis met een hersenbloeding,vervolgens begin nov 2009 een hartinfarct en daarna kunstmatig in coma gehouden
dit is toch niet te geloven,mogen mensen daar zo zitten liegen en bedriegen
toen we bij die bankdirecteur zaten hebben we nog gevraagd vanaf wanneer die volmacht was hij zei toen :zeker al een lange tijd dat weet ik zo niet dat zou ik eens moeten nagaan
vervolgens was er opeens geen volmacht en kwam er alleen een volmacht van de spaarrekening
en nu opeens wel weer een volmacht van de zichtrekening en die datum?? ,je kan toch zeker niet met een volmacht naar het ziekenhuis om te laten tekenen?

chrisd

#24 , 17 jan 2010 10:34

je kan toch zeker niet met een volmacht naar het ziekenhuis om te laten tekenen?
Mij lijkt het van belang of vader toen toerekeningsvatbaar of zo was.

Mogelijk mag daar, nu hij in het ziekenhuis lag, niet zonder meer van uit worden gegaan; zie (weer) deze post.

wanton

#25 , 17 jan 2010 13:49

Indien kan aangetoond worden dat vader pas een hersenbloeding had op moment van ondertekening van de volmacht , is deze waardeloos. Bovendien moet een volmacht steeds getekend worden in bijzijn van een bankfunctionaris , die moet verklaren dat hij gezien heeft dat het idd de volmachtgever is geweest die getekend heeft.

Zels als deze volmacht correct gegaan is , geeft dat de volmachthouders niet het recht de rekeningen leeg te maken. Zeker niet ten persoonlijke verrijking. Dat grenst aan oplichting en fraude. Die gelden moeten terug komen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”