Inzage medisch dossier erflater

Creatief
Topic Starter

Inzage medisch dossier erflater

#1 , 26 nov 2009 21:20

Verwijderd.
Laatst gewijzigd door Creatief op 14 aug 2010 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief
Topic Starter

#2 , 13 dec 2009 11:55

Weg.

3399AAaa

#3 , 13 dec 2009 19:00

altijd de allereerste vraag: is na het overlijden van vader de huwgemeenschap vereffend en verdeeld geweest?

zolang dat niet gebeurd is, kunnen we niet verder redeneren over de nalatenschap van moeder (en of de goederen waarover zij beschikte wel van haar waren).

Reclame

Creatief
Topic Starter

#4 , 13 dec 2009 20:58

Weg.

Creatief
Topic Starter

#5 , 22 dec 2009 15:55

Is er niemand, die hier een antwoord op kan geven?

3399AAaa

#6 , 22 dec 2009 18:22

ik bestudeer momenteel die wet, maar niet de bepaling die u aanduidt.

u moet die inzage 'motiveren': de vraag is hoe u dat gaat doen. Mag een 'materiële' motivering wel? Ik weet niet of dat wel de bedoeling van die bepaling is.

omdat u een regelmatig forumbezoeker bent en u veel zelf opzoekt, deze suggestie: de beste manier om de ratio van die bepaling na te gaan is: de parlementaire voorbereiding zoeken die hoge gezaghebbende waarde heeft. Eén maal een wet uitgevaardigd, geeft de rechtsleer daar altijd evaluatie van. Daar kan u ook zoeken. Tenslotte is er de rechtspraak die u kan raadplegen.
De parlementaire voorbereiding vindt u op de sites van de kamer en de senaat. Als u daar niet in thuis bent is het wel wat zoeken.

Misschien kan u het daar alvast proberen. Mocht u er niet uitgeraken, wil ik dat voor u wel opzoeken na mijn examens op 23 januari ek. Ik heb toegang tot alle juridische bronnen zoals rechtspraak, rechtsleer en wetgevende bronnen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”