fout in officiële documenten

rechtbank
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

fout in officiële documenten

#1 , 22 jan 2022 22:37

Hallo, ik ben betrokken bij een zaak waar er een weerderzijdse gift is gedaan.

Nu blijkt dat er een zeer zware fout in de papier staat. De overledene is plots 11 jaar ouder geworden. Deze fout is gemaakt door de belastingen. De overledene is geboren in 1933 geboren en niet in 1922, maar volgens de belastingen is alles juist. Maar het is de overledene haar Rijksregister nummer gesloopt. Dus deze persoon bestaat dus niet, de wederzijdse is ongeldig. Hier door willen kinderen de vader van deze kinderen op straat komt te staan. Maar deze mens kan zijn huis niet uit en al het spaar te goed is ook opgeëist door de familieleden. Ik vind dat het niet kan maar volgens de advocaat van enkele kinderen zegt dat zij mede-eigenaar geworden zijn en recht hebben om de woning te verkopen want het document is ongeldig.

Ik begrijp wel dat het document ongeldig is en dat de erfgenamen mede-eigenaar zijn geworden, maar dan kunnen deze toch de woning niet zomaar verkopen. Of wel??

Ik hoop van niet.

Bedank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 23 jan 2022 08:36

De partner behoudt in principe het vruchtgebruik op de woning. Dat is heilig in dit land. Hij kan levenslang blijven wonen en niemand kan hem dat recht afnemen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jan 2022 15:17

Wat was de verhouding tussen deze persoon en de overledene?
Ging het hier om een gehuwd koppel?
Ging het hier om een koppel met een wettelijke samenlevingsovereenkomst geregistreerd op de gemeente?
Ging het hier om een feitelijk samenwonend koppel?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”