mede-eigenaar geerfd huis en probleem verkoop

imac
Topic Starter
Berichten: 6

mede-eigenaar geerfd huis en probleem verkoop

#1 , 18 jan 2022 11:08

hallo, heb op forum reeds gezocht en niet echt deze vraag beantwoord gezien (tenzij dit onder 'onverdeeldheid' valt)

ik wens een huis te verkopen dat
ik samen met mijn tante 3j geleden heb geërfd. (zij heeft dit jaren verhuurd samen met moeder zonder er echt naar om te zien - dus huis is verwaarloosd)

tante gaat akkoord voor verkoop, heeft zelfs een kladje gehandtekend.

ik heb laat ons zeggen een koper maar stel dat ze op het laatste nippertje toch beslist om toch niet te tekenen ?

wat moet er dan gebeuren want ze is zeer onvoorspelbaar en daar hebben wij het heel moeilijk mee.

bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 18 jan 2022 12:00

Als ze niet wil tekenen zal je naar de rechter moeten trekken om een uit onverdeeldheid treding te vorderen. Probeer dit te vermijden. Je kan ook met haar naar de notaris trekken om een akte op te stellen waarbij jij volmacht krijgt. Ze moet natuurlijk vrijwillig willen tekenen.

imac
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 18 jan 2022 12:47

dat kladje zal geen waarde hebben vrees ik ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 18 jan 2022 14:01

Als uw tante met u schriftelijk is overeengekomen om te verkopen is ze daardoor gebonden.
Dergelijke overeenkomsten strekken tot wet voor beide partijen die ondertekend hebben (uit vrije wil).
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”