testament laten opmaken

witchqueen
Topic Starter

testament laten opmaken

#1 , 02 dec 2009 20:42

Ik ben onlangs gehuwd met scheiding van goederen en nu zoeken wij een notaris om onze testamenten op te maken.
Dit lijkt echter niet evident te zijn. De notaris die ons huwelijkscontract heeft opgemaakt zag het niet zitten wegens 'te ingewikkeld'.
Van diegene naar wie ze ons doorverwees, krijgen we, na een mail met de situatieschets, ook al geen reactie meer.
Akkoord, het is een beetje ingewikkeld wegens een zoon uit een vorig huwelijk, een handelszaak, 2 huizen,...
Maar zijn die mensen eigenlijk niet opgeleid om iets te kunnen opstellen dat aan onze wensen voldoet ???
Waar vind ik ergens een notaris die dit wel kan en wil doen ?
Liefst in zuid-westvlaanderen.
Alle info is welkom.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa

#2 , 03 dec 2009 21:43

In Zuid-Westvlaanderen ben ik niet bekend.

Wat u zeker moet doen is een keuzebeding laten inlassen, om u later niet dood te betalen aan successierechten.

Waarom vond hij het te ingewikkeld?

Rebel-with-a-cause

#3 , 03 dec 2009 21:54

Ja kan al heel wat informatie vinden op deze site.

Reclame

wanton

#4 , 03 dec 2009 22:21

Rebel , verkeerde site !

Ik geloof niet dat vraagsteller daar zijn gading vindt.

Het beste is een andere notaris aan te spreken. Volgens de gegeven info hebben die mensen professionele hulp nodig , geen doe-het-zelf produkt.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”