Huis verkopen zonder toestemming kinderen?

Benjamindebacker
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huis verkopen zonder toestemming kinderen?

#1 , 05 jan 2022 17:45

Hallo iedereen wij zitten met volgende probleem.

Mijn tante haar man is verschillende jaren reeds overleden, zij geeft 2 huizen in haar bezit. Zij geeft ook 3 kinderen. Het ene huis verhuurt ze aan haar zus, het andere huis woonde ze sinds enkel dagen nog in. Samen met 1 van haar kinderen. Nu geeft ze het andere huis sinds 1/01/2021 verhuurt aan haar zoon waar ze samen voordien mee in dat huis woonde. Nu is mijn tante verhuis omdat ze in haar huis veel trappen moest doen, en ze vorig jaar is gevallen van de trap en 2 ruggenwervels geeft gebroken. Mijn tante is 72 jaar en is daarom 400m verder een appertement gehuurd en waar alles beneden is zodat ze niks van trappen meer moet doen.

Ze huurt nu haar appertement voor 850€ de maand, haar andere huizen verhuurt ze ter goede trouw voor 450€ per huis.

Nu hebben alle 3 de kinderen geen respect voor haar en zijn uit op haar geld. Nu om hiervan af te zijn zou ze graag haar beide huizen verkopen, echter zijn de kinderen hier tegen omdat ze dan minder van hun erfdeel zouden krijgen. Er is echt niks van juiste verstandhouding met te kinderen te krijgen.

Kan zij zonder goedkeuring van de kinderen haar huizen verkopen. Vredegerecht is uitgesloten hier kan geen akkoord voor worden gedaan. Het zal echter moeten geprocedeerd worden. Mijn tante ziet echt af emotioneel hoe haar kinderen haar behandelen. Politie is in 2 dagen toen we haar verhuisden 2 maal moeten komen omdat ze allerlei verwijten naar ons gooien en naar haar.

Dus om hiervan af te zijn wil ze dus haar huizen verkopen, zodoende hebben de kinderen hun erfdeel en moeten ze ook mijn tante minder lastigvallen. Echter willen ze dus niet verkopen omwille dat ze minder centen gaan hebben omdat hun moeder nu nog leeft en zij met het grootste deel van het bedrag van de huizen zal tot haar toekomen.

Kan zij dus verkopen zonder goedkeuring van de kinderen, en geeft ze echt iets voor te procederen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jan 2022 18:24

Best om te beginnen met tante met alle documenten die ze heeft naar notaris gaan.
Gezien kinderen zal er ook een echtgenoot zijn geweest die vermoedelijk mede-eigenaar was en dus mogelijk zijn de kinderen al mede-eigenaar via erfenis van vader (blote eigendom)

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”