Izimi

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

Izimi

#1 , 22 jun 2021 22:38

Ik heb 13 maanden geleden een internationaal testament laten opstellen door mijn notaris. In mijn digitale kluis Izimi is daar niets van terug te vinden. Normaal komen daar alle notariële aktes vanaf 2015 automatisch in. Is dit normaal?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2021 19:37

Mail eens naar support@izimi.be

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

#3 , 24 jun 2021 18:53

Ik heb reactie gekregen :
Alleen aktes die geregistreerd zijn vindt u op izimi.
Een testament wordt geregistreerd bij een overlijden.

Reclame

demonen
Topic Starter
Berichten: 247

#4 , 24 jun 2021 20:25

Ik heb reactie gekregen :
Alleen aktes die geregistreerd zijn vindt u op izimi.
Een testament wordt geregistreerd bij een overlijden.
Deze reactie was vd notaris.
Onderstaande reactie is van izimi maar ik begrijp nog steeds niet waarom mijn internationaal testament niet in de digitale kluis zit
.
Beste,

NABAN is de bank voor Belgische authentieke notariële akten.
Algemeen bevat NABAN alle authentieke akten die u sinds 1 januari 2015 bij een Belgische notaris hebt ondertekend.

U vindt in NABAN :

- Uw authentieke akten (bijv. koop- of verkoopakte, hypothecaire lening, huwelijkscontract, schenkingsakte, oprichting van een vennootschap, etc.) na 1 januari 2015 als deze elektronisch (en niet op papier) zijn geregistreerd door uw notaris.

U vindt niet in NABAN :

- Uw akten van voor 2015
- Uw authentieke akten na 1 januari 2015 als ze niet elektronisch (maar op papier) zijn geregistreerd door uw notaris.
- Uw onderhandse akten (bijv. compromis)
- Uw authentieke akten die afkomstig zijn van een andere overheidsambtenaar (geen notaris)
- Uw authentieke akten uitgegeven door een buitenlandse notaris
- Uw authentieke of internationale testamenten, herroepingen van testamenten of contractuele instellingen bij afzonderlijke akte, tenzij u uitdrukkelijk hebt gevraagd om deze te laten registreren (vanaf 2015)
- Akten waarbij u geen partij of direct belanghebbende bent die in de rechtshandeling wordt genoemd

Als u uw akte niet in NABAN terugvindt, is het dus zeer waarschijnlijk dat uw akte van vóór 2015 dateert of dat deze niet elektronisch door uw notaris is geregistreerd of dat er sprake is van een andere, hierboven genoemde reden.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”