#1 , 08 okt 2009 15:08
Ik zit in een wat vervelende situatie. 10 jaar geleden is mijn moeder overleden. Mijn vader is al 16 jaar overleden. Nu, ik woonde toen nog thuis toen mijn moeder kwam te overlijden. Ik heb nog één zus en één broer. Mijn zus woont in het buitenland en die komt zelden naar België, heb er ook weinig contact mee. Mijn broer woont een paar straten verder van de ouderlijke woning. Toen ik nog in het huis woonde, was het de bedoeling dat ik daar ging blijven. Alles werd toen verdeeld en er was een compromis opgemaakt die ook door beiden werd getekend. Maar door m'n werk ben ik verhuisd en heb toen een huis gekocht niet ver van mijn werk. Nu, sedert een 2-tal jaar ben ik veranderd van werk. Ik wil nu terug naar de ouderlijke woning. Die nu leegstaat ( werd verhuurd aan een neefje van ons, maar heeft nu een woning gekocht). Heb al navraag gedaan bij een notaris en de compromis is en blijft geldig. Mijn zus gaat er ook akkoord mee dat ik terug keer. Voor haar maakt het eigenlijk niet veel uit wat hier gebeurd. Maar mijn broer werkt tegen. Hij wil namelijk niet dat ik daar terug ga wonen. Hij heeft 3 kinderen en hoopt dat er één van hen daar zou mogen wonen. De oudste is 14. Ik weet van de notaris wanneer ik de compromis toch zou indienen de verkoop zou verder gezet worden. Ik wil heel graag terug. Maar zit toch wat met gemengde gevoelens om die stap te zetten. Al mijn vrienden raden me aan om die stap te zetten. Graag had ik jullie mening eens gehoord.