#17 , 08 sep 2020 18:12
Hi Thomas. Kan je deficitair aub uitleggen? ik heb het online opgezocht maar vindt geen uitleg die in dit geval van toepassing lijkt. En 91000 (ik ga er van uit dat van die twee maal 6000 niets meer over gaat blijven na aftrek van de laatste openstaande rekeningen zoals de begrafenis en het woonzorgcentrum) is inderdaad niet mis. De helft daarvan is meer dan ik ooit in mijn leven op mijn persoonlijke rekening gehad heb. En meer dan genoeg om de wagen in orde te brengen en een paar broodnodige kosten te doen.
't Probleem is dat er minder dan de helft over blijft van wat nodig is om die twee vrienden te geven wat hen in het testament beloofd werd. En van één (degene door wiens toedoen ik 10 jaar geleden het contact volledig verbroken heb) verwacht ik dat die hier niet mee akkoord zal gaan.
Enfin, moest de notaris het toch voor mekaar krijgen dat iedereen akkoord gaat met de wettelijke regeling (1/2 + 1/4 + 1/4) en ik daardoor heel die miserie achter me kan laten, dan is het voor mij goed zo.