Goede morgen.
Mijn man en ik gaan scheiden daar hij een relatie heeft met een veel jongere partner.
De EOT is in voorbereiding.
Alles is mooi verdeeld en er is ook overeengekomen dat mijn man in de echtelijke woning mag blijven wonen tot aan zijn pensioen ( binnen 4 jaar), daarna zou de woning verkocht worden.
De woning is voor de helft van elke partner.
Wijzelf hebben 2 meerderjarige kinderen die uit huis zijn.
De ongerustheid bij mij en onze kinderen bestaat erin wat er zou kunnen gebeuren als mijn man zou besluiten om zijn nieuwe partner in onze gemeenschappelijke woning te laten wonen ( al of niet getrouwd- wettelijk of gewoon samenwonend) en hij nadien zou komen te overlijden.
Is het correct dat onze eigen kinderen in dat geval - als erfgenamen - moeten rekening houden dat deze nieuwe partner het vruchtgebruik krijgt op het deel van mijn ex-man ( de helft van de woning dus) en zo kan blijven wonen zolang zij zelf wil - zelfs als ik ondertussen ook zou komen te overlijden?
Kan hier -op voorhand- iets aan gedaan worden ?
Bv door een clausule in de EOT op te nemen zoals dat er geen extra persoon mag gedomicilieerd worden of dat de de onverdeeldheid kan worden stopgezet indien hij terug gaat samenwonen?
Alvast bedankt.