Uit onverdeeltijd treden

Geert Tant
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Uit onverdeeltijd treden

#1 , 15 aug 2020 14:41

Daar het huis er al 6 jaar staat en mijn zus niet overeen komst na verschillende procedures er is een testament 1/3 voor mijn zus 2/3 voor mij ,in de wilsbeschikking van mijn moeder moet het huis aan mij toekomen.
De notaris die aangesteld is van de rechtbank wil het huis verkopen via biddit, de wil van mijn moeder moet gerespecteerd worden vandaar is er een testament destijds op gemaakt met 2 getuigen ,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 15 aug 2020 14:51

En wat wil u weten ?

wanton

#3 , 15 aug 2020 18:38

Betaal uw zuster uit!
Maar ik vermoed dat het testament als dusdanig wordt betwist.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Geert Tant
Topic Starter

#4 , 17 aug 2020 08:41

Betaal uw zuster uit!
Maar ik vermoed dat het testament als dusdanig wordt betwist.

Geert Tant
Topic Starter

#5 , 17 aug 2020 08:43

Moet een testament met de uitrukendede wilsbescking grespecteerd worden door de notaris ?

wanton

#6 , 17 aug 2020 11:59

Een testament dient door de notaris te worden uitgevoerd. Maar er zijn voorwaarden verbonden om een correct testament te zijn. Zowel naar vorm als naar inhoud.
Zo moet de erflater minstens de helft van zijn vermogen gelijk verdelen onder zijn kinderen. De andere helft, daar beschikt hij vrij over. Dat kan hij aan vreemden geven of bepaalde kinderen bevoordeligen.
Dus dat alles naar één kind gaat, is tegen de wetgeving. Daarom : als jij die woning wil hebben, zal je uw zus haar deel moeten uitbetalen. Anders idd wordt het huis verkocht en wordt de opbrengst verdeeld : 1/3 voor je zus.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”