Beste,
Ik zit met volgende vraag :
Mijn moeder is een maand geleden overleden en nu blijkt dat zij heel wat schulden had bij kredietmaatschappijen. Mijn vader leeft nog en was geschrokken omdat hij hier niets van wist. Hij is van plan om alleszins de erfenis te verwerpen ( hiervoor gaan we naar de Griffie rechtbank 1ste aanleg gaan ) Er is meer passief dat actief..
Wat gebeurt er met de inboedel van mijn ouders ? Is het zo dat mijn vader hier geen enkel recht meer op heeft na het verwerpen v/d erfenis? ( Mijn ouders waren getrouwd onder 't stelsel gemeenschap van goederen ) Kan het zijn dat de schuldeisers , indien ze er een rechtszaak van maken , deze inboedel kunnen opvorderen? Mijn vader gaan binnenkort verhuizen naar een andere woonst . De huidige woning is een huurhuis. Wat met de meubelen ? Moeten deze gestockeerd worden ? Of kan mijn vader deze meenemen naar zijn nieuwe woonst?
Ik ben enige zoon; moet ik en mijn kinderen ook de erfenis verwerpen of is mijn vader enige erfgenaam ? Er is geen testament en mijn moeder had geen wilsbeschikking.
Wat betreft de fakturen van het ziekenhuis : kan je deze beter betalen of niet? want anders wordt dit misschien ook gezien als een aanvaarding..
Alvast bedankt,
Jean