Overlijden neef

P Engels
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Overlijden neef

#1 , 18 mar 2020 14:25

Dag

Vandaag is mijn neef begraven na plots overlijden. Hij had geen kinderen. Feit is dat vrienden zich ontfermt hebben over zijn dagelijkse boodschappen en alzo ook de huissleutels bezitten en mogelijks volmacht op zijn rekeningen.
Ik en mijn broers en zus zijn de naaste familie, die allemaal ver weg wonen. Als we iets vragen krijgen we als antwoord : "alles is geregeld" De begrafenis ondernemer kan ons niets informeren. De begrafenis is voorbij maar de vrienden maken geen aanstalten om sleutels af te geven of info te verstrekken.

Mijn vraag ; hoe kunnen we snel op de hoogte zijn welke notaris de belangen van mijn overleden neef opvolgt ? Hij was woonachtig in Oosterzele / Oost-Vlaanderen.

Vriendelijke groeten

Patrick Engels

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2020 14:32

Die moet worden aangesteld (indien gewenst) door de erfgenamen.
Komt niet uit de lucht vallen.

Vraag aan de vrienden die alles geregeld hebben of er een testament is.
Ik vermoed van wel en dat de neven en nichten onterfd zijn.

Indien jullie niet onterfd zijn volgt er weldra een uitnodiging van Vlabel om de aangifte van de erfenis te doen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”