Telegramstijl in de hoop van wèl duidelijk voor u.Als de tollenaars de aangegeven waarde verhogen is er een termijn binnen dewelke men kan protesteren.
De waarde die men zelf opgeeft en die werd aanvaard, daar kan men logischerwijze meer tegen protesteren. De tollenaars zullen dan ook geen duimbreed toegeven in dat geval.
Maar de uitleg van TS is veel te warrig om de stand van zaken te beoordelen. Al zeker omdat ze er god en klein pierke bij betrekt.
Wat ik o.a. niet begrijp is de bewering dat zij de successieaangifte niet heeft ondertekend....
- er zijn 2 erfgenamen
- de ene heeft een notaris aangesteld voor afhandeling erfenis (akte van erfopvolging) - schatting.
- de andere (ik) heeft de erfenis zelf afgehandeld (attest van erfopvolging) en een schatting van 2012 gebruikt.
- er zijn dus 2 successieaangiftes, individuele, met elk de ene handtekening van de betreffende aangever.
De dienst (gewijzigd door Thieu Rutten, wegens fout woordgebruik) heeft de schatting in mijn aangifte niet verhoogd - ze hebben de schatting van de notaris van de andere erfgenaam "gekozen", als ik dat zo kan uitdrukken. Voorzover de door de notaris doorgestuurde aanslag / .pdf document geen kunstgreepjes bevatte.