WIE IS EIGENAAR

djbobby
Topic Starter

WIE IS EIGENAAR

#1 , 29 jul 2009 22:11

ik en mijn vrouw denken dat de ouders van mijn vrouw hun huis verkocht hebben aan de zuster van mijn vrouw.
Is dit wettelijk en is er een manier waarop wij kunnen te weten komen of dit wel werkelijk zo is.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 jul 2009 22:26

Als u naar de gemeente gaat waar het pand staat kan u steeds informeren naar de eigenaar van een pand.

Afdeling ruimtelijke ordening dacht ik.

JohnD

#3 , 29 jul 2009 23:14

Is dit wettelijk en is er een manier waarop wij kunnen te weten komen of dit wel werkelijk zo is.
LOL, zolang deze mensen nog leven mogen die hun huis toch verkopen aan wie ze willen dacht ik zo ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Vandebos

#4 , 30 jul 2009 00:20

Hangt af van de wijze waarop het gegeven wordt. Welke prijs heeft de dochter betaald, was het een handgift, hebben de andere kinderen een gelijk deel ontvangen.

Naar anderen toe ben je praktisch vrij te doen wat je wilt, met eigen kinderen dien je voorzichtiger te zijn wil je niet zorgen dat er bij het overlijden van een of beide ouders een situatie ontstaat waarbij het gehele bezit dient uitgeplozen te worden inclusief bankrekeningen van de kinderen...

Je mag het ene kind niet benadelen ten opzichte van een ander.

dieke

#5 , 30 jul 2009 11:55

Niet alleen kan het voor problemen zorgen bij de verdeling van de erfenis later, bovendien kan het ook nu reeds een boete opleveren i.v.m. te weinig betaalde registratierechten indien het huis te goedkoop zou verkocht zijn. En als het echt spotgoedkoop verkocht werd, kan daartegen zeker en vast wel geageerd worden. Zo evident is het dus niet.

3399AAaa

#6 , 06 aug 2009 21:10

u moet ook zeker eens nagaan of het een gewone koop was of een koop met behoud van vruchtgebruik of andere voorwaarden.

In bepaalde gevallen kan immers art. 918 BW van toepassing zijn en dan wordt het aanzien als een schenking.

Creatief

#7 , 06 aug 2009 22:36

Dat zijn dus weer een paar ouders die op termijn vragen om problemen! Sjonge toch!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”