In het kort even de situatie schetsen :
Ouders gescheiden met 4 kinderen, 2 kinderen gaan met vader mee, 2 met moeder. drie kinderen gaan appart wonen , 1 kind blijft bij moeder.
Het derde kind dat alleen woont, leeft in budget beheer van ocmw, deze komt in een verkeersongeval om het leven, er zijn geen andere gekwetste personen betrokken, alleen een hele hoop materiele schade
Moeder is aan de andere kant van het land haar geluk gaan zoeken met een nieuwe vriend en haar dochter.
Of er moet onterfd worden of niet, zal vrees ik een persoonlijke keuze zijn. Maar indien onterven, moet dat gebeuren bij de rechtbank waar de moeder woont of bij de rechtbank waar de zoon woonde. en heeft de vriend ook nog iets met deze situatie te maken...zijn niet gehuwd of geen samenlevingskontrakt.
Moet dit binnen een bepaalde termijn?
Ik heb hier reeds gelezen dat het moet gebeuren bij rechtbank van eerste aanleg en dat het tot de vierde graat moet gaan.
Krijgen de rest van de familie dan nog de kans om te onterven, of is het een gemene streek die moet uitgehaald worden en de schulden naar hun schuiven om jezelf te beschermen ?
Ook nog ter info meegeven alle kinderen zijn boven de 18 en het verongelukte kind is 20
Ik weet het , het lijkt bijna een wiskundig vraagstuk, maar wij zitten er middenin.
Met dank voor jullie antwoord.