Situatieschets.
De laatst levende ouder komt te overlijden. Het ouderlijk huis is hun eigendom.
Alle kinderen zijn meerderjarig hebben een ander domicilieadres dan deze van het adres van het ouderlijk huis. De drie kinderen leven ruim enige tijd in onenigheid.
Nu twee v/d drie kinderen hebben zonder medeweten van het derde kind de sloten op het ouderlijk huis laten aanpassen. De ramen zijn dicht geplakt met krantenpapier.
Aan de deur van het ouderlijk huis hangt een nota met volgende vermelding: “De sleutel ligt bij de advocaat”, zonder de naam of het gsm nummer van de advocaat te vermelden.
Degene die verantwoordelijkheid zijn voor deze wijziging zijn telefonisch niet bereikbaar en zijn bij nadere controle op vakantie vertrokken naar het buitenland.
Er liggen totaal geen waardevolle spullen in het huis maar er zijn wel een aantal emotionele spullen. Deze zet is door de andere kinderen alleen maar uitgevoerd om het derde kind emotioneel te treffen.
Nu stel ik mij volgende vragen:
1. Kan het zomaar dat twee v/d drie kinderen beslissen om de sloten te laten veranderen zonder medeweten en goedkeuring van het derde kind?
2. Ik kan mij niet voorstellen dat een advocaat dit zomaar uitvoert. Is het daarom correct om te denken dat dit enkel maar bluf poker van de andere kinderen is en daarom een melding op de deur kleven zonder vermelding van de naam of nummer van deze advocaat?
3. Een gerechtsdeurwaarder zal gecontacteerd worden om dit vast te laten leggen. Zijn er nog andere stappen mogelijk?