is er wel og geen erfenis, word er moe van!!

romy16
Topic Starter

is er wel og geen erfenis, word er moe van!!

#1 , 10 jul 2009 10:38

broer woonde feitelijk samen alhoewel ze afgelopen jaar, beide op een ander adres stonden ingeschreven, dit ruim een maand.

broer overlijd, ze hebben niets geregeld, behalve dan dat mijn broer een levensverzekring had met vriendin als begunstigde, inkorting mogelijk.

Nu had mijn broer een auto, deze heeft tot de dag van vandaag op zijn naam gestaan, hij heeft hem ook contant betaald, vandaag krijg ik aankoopfactuur dealer, echter vriendin, heeft verzekering auto 3 dagen na overlijden van mijn broer al op haar naam gezet en vandaag word hij gekeurd om op haar naam tezetten???
Hoe nu, en mag dit?
Zou natuurlijk kunnen dat ze ooit iets met de auto zijn overeengekomen dat als mijn broer iets overkwam de auto voor haar is, maar is dit rechtsgeldig.

Andere goederen wil zij doen beweren dat er niets van mijn broer was, alles is van haar en zo zegt begrafenis ondernemer zij heeft alle betalingsbewijzen, echter let wel, ze heeft ook alle papieren van mijn broer, dus die weg nemen en zeggen dat is mijn aankoopbewijs, is een makkelijke zaak, in verband met meubels en dergelijke.

Notaris zegt er niet veel over, word er doodmoe van, hoe zit dit nu eigenlijk allemaal, is het dan daadwerkelijk zo dat alles voor haar is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 jul 2009 12:23

als u een aankoopfactuur hebt op naam van broer is de wagen (in principe) van uw broer.
Het feit dat zij een verzekering afsluit doet er niet toe - eigenlijk kan zij de wagen niet op haar naam zetten maar dat is een gat in de wetgeving omdat de verzekering NIET moet nakijken wie de eigenaar is.
U stelt haar als erfgenaam aangetekend in gebreke - dat het voertuig van uw broer was en is en toebehoort aan de erfgenamen. De notaris kan dat ook doen.
Dat u het voertuig binnen de 14 dagen in het bezit wil hebben - dat u anders klacht zal indienen voor misbruik van vertrouwen / oplichting / diefstal valse sleutels.

Mocht u een sleutel hebben en staat het voertuig op de openbare weg of op een plaats wasa u wettelijk kan geraken kan u het nu al in bezit nemen

romy16
Topic Starter

#3 , 11 jul 2009 12:34

de auto is al gekeurd, en staat nu op haar naam, ze rijd er nu ook mee, heb geen sleutel niets, volgesn de notaris, is dit voor haar eigen risico, de aankkkopfactuur van de delaer heb ik ontvangen en staat inderdaad op naam van mijn broer.

Ze eiengt zich alles toe, niets hebben we meer van mijn broer, en zij zegt dat alles van haar is omdat zij alle betalingsbewijzen heeft.

De auto, dat is nu dus een ander verhaal aangezien we de aankoopbon hebben.

De andere spullen daar kunnen we denk ik naar fluiten, woonde samen en alle aankoopbewijzen van mebels etc liggen dus voor haar haandjes, en niet die van ons.

Wat kun je je in de mens vergissen, iemand overlijd dan denk je dat het gaat om het gemis van die persoon, niet dat daar misbruik van word gemaakt en het alleen maar draait om graaien.

Om eerlijk tezijn hoop ik dat dit alles zware gevolgen heeft voor haar, want als ik zie hoe ze om spirngt met het overlijden van mijn broer, dan ben je geen mens.

Heb altijd al geweten dat deze vrouw geen goede bedoelingen had, mijn broer is psychise altijd ziek geweest, echter toen hij haar ontmoeten werd dit nog erger, zo erg dat ze geprobeerd heeft mijn broer tegen mij en mijn moeder op tezetten, de levensverzekering met mijn moeder las begunstigde werd dan ook twee weken na hun kennis making over gezet op haar naam.

Reclame

Franciscus

#4 , 11 jul 2009 12:50

zij woont er wel - maar wie is eigenaar van het pand - uw broer of was het huur.
Dan nog is er een erfenis en het zijn de erfgenamen die in rechten treden -
Dus alles van uw broer is van de erfgenamen. Het zal dan de notaris zijn die kan kijken of er ook testamentair iemand is die erft.
Is er een boedelbeschrijving gemaakt ?

romy16
Topic Starter

#5 , 11 jul 2009 13:07

het was huur op beide namen, dus op naam vriendin als op mijn broer.
Nee er is geen beodelbeschrijving gedaan.
Ons is wel al door de begrafenis ondernemer verteld, dat alles in huis van carin is en zij van alles de bonnen heeft.
OOk vond de begrafnisondernemer dat wij alles maar moetsen gaan verleggen, aangezien er toch niets van mijn broer bij was.

Franciscus

#6 , 11 jul 2009 14:04

En wie betaald de begrafenis??

romy16
Topic Starter

#7 , 11 jul 2009 14:10

nou daar begint het hele punt dus, zij heeft alles samen met haar moeder geregeld, we hebben totaal geen inbreng of wnsen gehad in de bergafenis, wij hadden zo de begrafnensi ook nooit geregeld.

Nu het volgende ze heeft de urn thuis, ze heeft alles zeg maar, alle officiele papieren van overlijden, ze heeft van begin tot eind alle zeggenschap gehad, en onze wensen werden niet gerespectterd.
Afscheid nemen van mijn broer konden we bijna niet, want je kreeg daar een sleutel en kon er dan dag en nacht bij, dag en nacht zat zij daar, met meoder en hele familei, dus voelde je je niet prettig.

Nu heeft ze gezegd en let wel de begrafenis was niet goedkoop, stuur de rekening maar naar zijn moeder want zij is erfgename!!!!!!!!!!
Zij heeft de opdracht gegeven en getekend.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”