beleggingsclubs

hobo
Topic Starter
Berichten: 40

beleggingsclubs

#1 , 22 jan 2019 15:44

Mijn vraag gaat over beleggingsclubs en betalen van successierechten. Een lid van een beleggingsclub die is opgericht als "beleggingsclub in onverdeeldheid" overlijdt. Welke procedure dient gevolgd te worden ? Kan het aandeel van de overledene in de beleggingsclub gerecupereerd worden en dienen de erfgenamen een "aangifte van nalatenschap" te doen voor het uitbetaalde deel ?

Iemand vertelde mij dat hier geen successierechten dienen betaald te worden omdat het een beleggingsclub in onverdeeldheid betreft . Ik wil geen moeilijkheden krijgen met de fiscus, daarom graag uw deskundig advies.

Dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5459

#2 , 22 jan 2019 16:17

Lees er eens de beleggingsclubovereenkomst op na die je bij je trader met alle leden ondertekend hebt. (Bolero, Keytrade, ...)

Daar zal je lezen dat het platform bij overlijden de tegoeden declareert bij de FOD (net zoals voor individuele rekeningen) en dat het aan de club is om correct aan te geven welk deel van de betrokkene is en waarop dus successie te betalen is.

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”