onterven wettelijk samenwonende partner juridisch bindend?

james88
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

onterven wettelijk samenwonende partner juridisch bindend?

#1 , 15 jan 2019 12:41

Dag,

Door omstandigheden wil ik mijn partner waarmee ik wettelijk samenwonend ben, onterven zodat ze geen aanspraak kan maken op het vruchtgebruik van mijn woning die op enkel mijn naam staat. Een kennis die in de juridische sector werkzaam is, wist me echter te vertellen dat indien ik kom te overlijden, mijn partner naar de rechter kan stappen en dat mijn testament nietig verklaard zou kunnen worden omdat het gezin als instituut alsmaar meer beschermd wordt en dat ze dan toch levenslang vruchtgebruik van mijn woning zou krijgen.

Klopt dit of is een testament altijd bindend?

Met vriendelijke groeten,

James
Laatst gewijzigd door james88 op 15 jan 2019 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 15 jan 2019 12:43

Gezin....jullie hebben kinderen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

james88
Topic Starter

#3 , 15 jan 2019 12:51

Neen, we hebben geen kinderen.

Reclame

asperger

#4 , 15 jan 2019 13:00

Je kunt ze perfect onterven.
Volkomen wettelijk.
Geen enkele Rechter zal daar dan ook tegenin vonnissen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

james88
Topic Starter

#5 , 15 jan 2019 14:41

Oké, bedankt voor de snelle opvolging!

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”