Verwerpen van erfenis

Tintin
Topic Starter
Berichten: 1

Verwerpen van erfenis

#1 , 01 mei 2009 21:47

Mijn vader is, toen ik negen jaar was, na de scheiding naar het buitenland vertrokken. Nu na vijftig jaar komt de politie vertellen dat hij overleden is.
Ik heb hem sinds zijn vertrek nooit meer gezien. Nu blijkt dat hij al twintig jaar terug in belgië was, van het OCMW leefde en hopen schulden heeft.
Als ik afstand doe van de erfenis kan het OCMW dan alsnog de rekening presenteren??? Moet ik in dit geval een advocaat raadplegen??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9914
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 02 mei 2009 19:50

Tintin ,

best ga je wel de erfenis vewerpen , op de rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement van je vader.
Als het inderdaad zo is dat jij hem in 50 jaar niet meer hebt gezien of gehoord , zal geen enkel OCMW het aandurven U om bijdrage in één of andere onkosten te vragen. Zij hadden dat in eerste instantie al moeten doen toen zij begonnen zijn hem te onderhouden.
Een advocaat nemen is op dit moment niet nodig.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

wolf2
Berichten: 2071

#3 , 03 mei 2009 08:31

Tintin had geen kinderen; U misschien wel.

Als U dus gaat verwerpen, doe dat dan ineens ook voor al uw afstammelingen (via volmacht). Zo betaalt U samen maar één keer de kosten (30,00 eur).

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”