Begrafenis ouders, moet kind opdraaien?

Fabi
Topic Starter

Begrafenis ouders, moet kind opdraaien?

#1 , 28 apr 2009 17:13

Beste,

ik informeer hier eens want ik heb vandaag een rare situatie gezien, een dame die ik zéér goed ken uit de jeugdjaren haar vader is overleden, zij heeft van haar 13de nooit haar vader meer gezien na de scheiding van haar ouders.
Hij heeft zich werkelijk doodgedronken, lelijk van te zeggen , maar een opluchting voor velen, hij was een zeer slecht mens, gevangenis, drugs, noem maar op!
Nu over de doden niks dan goed :roll: ....!

Ze is nu bang dat zij alle schulden en begrafenis moet betalen van haar vader, terwijl ze zelf niks heeft, geen inkomen, huisvrouw, 3 kinderen,man is arbeider!
Ik geloof dat je de schulden (erfenis) kan aftekenen binnen een bepaalde periode, om generatiearmoede te bestrijden, maar ik dacht dat je wél deels je ouders begrafenis moet betalen, of kan zij bij het ocmw terecht?
Wat denken jullie hierover, Dinsdag is de begraving denk ik! Er zal niemand komen, maar ze is een inzinking nabij! Hoort vanalle verhalen, dat als je kan aantonen dat je geen contact meer had.....kinderen kennen opa niet enz......je niet moet opdraaien, of is dit te mooi om waar te zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 apr 2009 18:35

en wie zorgt nu voor de begrafenis ?

Dochter moet bij de griffie RB eerste aanleg van woonplaats overledene afstand doen van de erfenis - volledig of onder voorrecht van boedelbeschrijving. ( daar zijn wel kosten aan verbonden).

Ik vermoed dat het OCMW van zijn woonplaats de begrafenis heeft geregeld - men kan altijd contact opnemen met de sociale dienst en vragen ( als wettelijke erfgenaam) of er nog een vermogen was(is) - OCMW weten dat wel zeker als de overledene bij hen al een dossier en een vervangingsinkomen had.

In dat geval kan je misschien beter verwerpen

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”