Erfenis verdelen en akte van verwerping regelen

Gerdeman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Erfenis verdelen en akte van verwerping regelen

#1 , 24 mar 2018 13:33

Geachte form,
Mijn broer en zus hebben na het overlijden van mijn langst leverde vader zonder notaris het huis leeg gehaald .
Geen probleem Als ik de andere broer in Australia woon. Ik weet zeker dat er waarde in boedel zat. All was het de sieraden van mijn moeder. Het gekke gebeurd nu dat ik als enige een aanmaning van een balasting schuld toe gestuurd krijg. De vraag is nu hoe de kinderen wel het hele huis leeghalen en vervolgens een akte van verwerpen regelen bij de notaris om vervolgen mij met de negatieve belasting schuld laten zitten. Ik begrijp dit niet.?
Wel de baten nemen maar niet de schulden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5932
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 24 mar 2018 14:10

U kunt de erfenis ook verwerpen.
Of broers en zussen iets hebben weggenomen moet u kunnen bewijzen.
Maar zelfs dan haalt u daar geen enkel voordeel uit aangezien het een negatieve erfenis is.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 24 mar 2018 16:12

De fiscus stuurt gewoonlijk enkel briefwisseling naar het oudste kind. Aan hem het verder te regelen met broers en zussen.
Ben jij toevallig de oudste?

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 24 mar 2018 18:36

Indien echt kan bewezen worden dat zij de inboedel verdeeld hebben, kunnen zij de erfenis niet meer weigeren. Staat de fiets of TV van vader bij één van hen? In dat geval hebben zij een daad van aanvaarding gesteld. Zij kunnen dan niet anders dan ook de schulden van vader op zich te nemen. Ook de schuldeisers kunnen dat laten onderzoeken.
Neem ook contact met een notaris om de erfenis te weigeren!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Gerdeman
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 mar 2018 03:55

In dit kader vraag ik mij af of een geërfde belanstingschuld een boete is of het overdracht van een belansting verantwoordelijkheid. Zou je dan ook het recht hebben om inzage te hebben in de belasting aangifte om te zien waar deze oude man fouten zou hebben gemaakt. Deze zouden gechecked kunnen worden door een onpartijdig account . Ik ben niet de oudste. Maar als niet Belg ben ik belansting plichtig in Australia en afhankelijk van belasting afspraken, het maakt dan een groot verschil of het een boete of een schuld is. ben zeer erkentelijk voor deze verduidelijking , mijn hartelijke dank. Ps ga nu in het proces om een akte van ven verwerping te regelen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”