Mijn man is onlangs overleden.We waren getrouwd met scheiding van goederen. Na jarenlange ziektestrijd heeft mijn man tijdens ons huwelijksleven alleen maar vanalles "geregeld" omdat hij moeilijkheden met zijn kinderen voorzag. Juist voor zijn overlijden is zijn huis verkocht en wilde hij dit geld nog wegschenken, deels aan zijn kinderen, deels aan mij. Jammergenoeg heeft hij dit niet meer kunnen doen wegens zijn overlijden.De moeilijkheden komen eraan. De kinderen eisen nu dit geld toch op,want ik wist ervan en het was de wil van hun vader. Ik weiger dit want alles is daaromtrent totaal onduidelijk. Niets staat geschreven. Mijn rekeningen zijn geblokkeerd. Alles is lopende bij de notaris. Ze hebben gedreigd om alles te laten onderzoeken. Mijn man was gezien zijn lange ziekte (7jaar)en ons jonge huwelijk (ook 7 jaar)wel vrijgevig, ik kwam niets tekort en indien iets gekocht werd (van inboedel bvb.)zette hij het altijd op mijn naam. Interesten van zijn geld waren soms voor mij.Een maand voor hij stierf heeft hij ook zijn naam van onze gezamelijke rekening gehaald. Aan wat kan ik mij verwachten. Hoe ver kunnen ze gaan en indien deze verdeling niet doorgaat kan ik dit bij de rechtbank opeisen? Hoe gaat dit in zijn werk?
Dank bij voorbaat voor antwoord(en)