Effectenrekening Blote eigendom vruchtgebruik

Mooiweervandaag
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Effectenrekening Blote eigendom vruchtgebruik

#1 , 22 sep 2017 08:25

Beste,
We hebben een effectenrekening in blote eigendom - vruchtgebruik constructie sinds een van mijn ouders is overleden. We willen een oplossing op het hoge bewaarloon en, op dit moment, de aandelen behouden. Gezien geen enkele online broker (waar er geen bewaarloon is) geen effectenrekening in deze constructie aanbied dacht ik eraan een effectenrekening in onverdeeldheid op drie namen te openen.
Indien ik dit doe, staan de effecten natuurlijk niet meer in deze blote eignedom vruchtgebruik constructie. Maar Ik heb gelezen, indien ik kan aantonen waar het geld origineel vandaan komt (van blote eigendom vruchtgebruik) dan kan ik later de effecten of geld later terug in deze constructie steken.
Klopt mijn redenering?
Wat gebeurd er indien iemand schulden aangaat of sterft? Wat zijn de voor en nadelen?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 22 sep 2017 20:17

Mogelijke oplossing : effecten verkopen en dezelfde constructie opzetten met. eigen fondsen van de bank, kasbons, termijnrekening of derg., waar geen bewaarloon voor aangerekend wordt.
Effectenrekening in onverdeeldheid : moeilijk om correct te verdelen. Later bijna onmogelijk om oorspronkelijke situatie aan te tonen en één en ander correct toe te wijzen. Wordt ook zeer argwanend bekeken door Registratie.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”