erfenis

geert49
Topic Starter

erfenis

#1 , 04 feb 2009 20:41

Enkele jaren geleden is mijn opa gestorven , kort daarna ook mijn vader . Nu een paar jaar geleden kreeg mijn opa geld terug van de belastingen . De twee zussen van mijn vader hebben dit verzwegen voor mij en mijn broer . Nu zijn wij daar toch via via achtergekomen maar weten we wel niet over welk bedrag dit gaat en of we daar nu nog recht op hebben ? Hoe kan ik dit te weten komen, en hoe los ik dit dan uiteindelijk op ? Met dank bij voorbaat .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 05 feb 2009 18:41

Als erfgenaam van uw vader treedt U in al zijn rechten. Onderandere: in de rechten die hij had als begunstigde van de terugbetaling personenbelasting van zijn vader.

Vraag aan de Ontvanger Personenbelasting van de gemeente waar uw grootvader woonde, welke bestemming hij/zij heeft gegeven aan die terugbetaling. Ongetwijfeld zal hij/zij U slechts een artikelnummer kunnen geven en een bedrag. De terugbetaling is wellicht via de Thesaurie gebeurd: vraag aan de Rekenplichtige van de Thesaurie (Kunstlaan 30 1040 Brussel) dan uw aandeel in die terugbetaling. Als hij al aan de verkeerde(n) heeft terugbetaald, heeft hij een fout gemaakt...

Eventueel tekende U misschien ergens ooit een volmacht?

Enkele jaren geleden is mijn opa gestorven , kort daarna ook mijn vader . Nu een paar jaar geleden kreeg mijn opa geld terug van de belastingen . De twee zussen van mijn vader hebben dit verzwegen voor mij en mijn broer . Nu zijn wij daar toch via via achtergekomen maar weten we wel niet over welk bedrag dit gaat en of we daar nu nog recht op hebben ? Hoe kan ik dit te weten komen, en hoe los ik dit dan uiteindelijk op ? Met dank bij voorbaat .

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”