minnelijke schikking van erfenis (kosten) opgelegd ?

oberon_sedai
Topic Starter

minnelijke schikking van erfenis (kosten) opgelegd ?

#1 , 01 sep 2008 20:01

Ik heb onlangs een brief gekregen van een advokaat die mij laat weten dat ik aanwezig moet zijn op een bepaalde dag (werkdag) en op een bepaalde rechtbank (vredegerecht).
het gaat over een tante (zus van mijn overleden moeder) die gestorven is en die kosten achtergelaten heeft (vervoers kosten home - ziekenhuis)
ik heb geen weet van een erfenis. ik heb de tante in 30-40 jaar niet meer gezien.
is dit mogelijk ? moet ik die kosten betalen ? nu al +1400euro totaal.
wat zijn mijn rechten eigenlijk ?

vriendelijke groeten,

OS

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 01 sep 2008 20:14

U zult vermoedelijk opgeroepen zijn als wettelijke erfgenaam. Teken in eerste instantie niets. Vraag meer uitleg over de totale erfenis. Indien die nadelig blijkt te zijn , heeft U de kans te weigeren of enkel te aanvaarden onder boedelbeschrijving. In het eerste geval krijgt u niets , in het andere enkel indien er een positief saldo is. U moet dit wel laten noteren op de rechtbank van eerste aanleg.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

oberon_sedai
Topic Starter

#3 , 23 dec 2008 12:35

heb direct na de zitting de erfenis gaan weigeren in Turhout.

vandaag aangetekende brief gehad met bewarend beslag voor de hoofdsom 1416.6 euro + 500.00 euro aanklevend (?) + 2 maal deurwaarder kosten (1 in etterbeek en 1 in antwerpejn, mijn woonplaats enz..

kan dit ?

Reclame

3399AAaa

#4 , 23 dec 2008 13:45

heeft die advocaat ondertussen al iets laten weten?
zoniet, schrijf hem dan aan.
iemand moet toch ook het overlijden van die vrouw hebben aangemeld en iemand moet momenteel toch haar goederen en gelden beheren....wie is dat dan?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”