problemen bij schenking

blue1ne
Topic Starter

problemen bij schenking

#1 , 11 dec 2008 22:37

Aan Notaris Mennes

Enkele weken geleden heb ik met mijn ex echtgenote besloten om onze eigendom te schenken aan de kinderen. Zij heeft hiervoor ook een eigengemaakt document ondertekend en aan onze notaris bezorgd. Alles werd hiervoor in gang gezet en nu heeft mijn ex echtgenote, die een leefloon heeft, een onderhoud gehad met haar advocate (op aanraden van de verantwoordelijke van het ocmw). Die wil dat zij de helft van de woning krijgt, maar zij wil dat niet. Wij zijn 4 jaar geleden gescheiden met onderlinge toestemming en het huis was in onverdeeltheid gebleven voor een periode van 5 jaar. In 2010 is het huis afbetaald. Ik ben 4 jaar geleden op invaliditeit gezet door ms en het financieël niet haalbaar om haar uit te kopen. Is zij verplicht om de advocate en de ocmw verantwoordelijke te volgen of niet.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 12 dec 2008 17:40

Ik weet niet welke voorwaarden het OCMW gesteld heeft bij de toekenning van het leefloon.
Wat wel waar is , is het feit dat het OCMW moeilijk kan toestaan dat een leefloontrekker zich vrijwillig verarmt door bepaalde tegoeden ( hier de helft van een woning) zo maar weg te schenken , zelfs al is dat aan de kinderen.
Van OCMW klanten mag verwacht worden dat zij alle middelen aanwenden en al hun rechten uitputten om hun persoonlijke situatie te verbeteren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”