Beste,
Ik wou graag een vraag stellen over erfrecht.
Mijn vader is enig kleinkind en enige erfgenaam.
Nu is het zo dat zijn grootvader al veel vroeger overleden is.
Aangezien er niets verandert is in de erfenis blijf hij over als enige erfgenaam.
Mijn grootvader had heel veel fondsen aan toonder obligaties ,juwelen etc..
Alleen al na de verkoop van hun huis (waarvan we de helft gekregen hebben) en alle bouwgronden ging dit allemaal over miljoenen, de grootmoeder is echter hierna in een rustoord gegaan. (we hebben onder druk moeten verkopen, want bij een plots overlijden kregen wij alles en nu enkel de helft want toen was zij nog in leven (al die gelden zijn nu echter verdwenen).
Nu is het zo dat wij jaren in onmin geleefd hebben met zijn grootmoeder.
Bij haar overlijden in 2005 stond er niets meer op haar rekening alles was weg, enkel nog juist voldoende om de begrafenis te betalen.
En ze heeft jaren in een rustoord geleefd.
Kan dit zomaar! Alles was eigendom van onze familie en nu is alles verdwenen vermoedelijk door de zoon van mijn grootmoeder haar zus (hij is bankdirecteur).Hij was niet eens erfgenaam.
Hoelang kan je zulke zaken nagaan?
Vermoedelijk zijn er in de de 2e helft van de jaren 90 verschillende zeer rare transacties gebeurt.
Kan zoiets nagezien worden?
Mijn vader heeft als enige erfgenaam zelfs nooit een boedelbeschrijving van het huis ontvangen?
Het straffe van dit verhaal is dat die bankdirecteur ons heeft uitgenodigd op de koffie bij de begrafenis van mijn vaders grootmoeder (die wij betaalden).
Hopend op een antwoord.