overlijden vader waar geen jaren kontakt mee gehad

josi
Topic Starter

overlijden vader waar geen jaren kontakt mee gehad

#1 , 29 okt 2008 14:17

Mijn vriend is enige zoon en heeft sinds de dood van zijn moeder geen kontakt meer met zijn vader gehad.Nu krijgt hij een telefoon van een verwant om hem te verwittigen dat zijn vader morgen begraven wordt.
Hij moet al geruime tijd ziek geweest zijn.Mijn vriend weet niet of zijn vader al dan niet eigendom,rekeningen of schulden heeft.
Indien er schulden zijn wil hij daar niet voor opdraaien!Hoe gaat zulks in zijn werk?
Mvg,Josi

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 29 okt 2008 16:42

Uw vriend moet kortelings , di. binnen de drie maanden , via de Rechtbank van Eerste aanleg van het arrondissement waar vader woonde, de aanvaarding van de nalatenschap 'onder boedelbeschrijving' vragen. Daarbij wordt eerst een stand van zaken opgemaakt : alle tegoeden en bezittingen en alle schulden worden genoteerd. Is er een overschot , kan hij de erfenis opnemen. Is er een schuld , moet hij die niet betalen. Er wordt door de rechtbank een notaris ingeschakeld. U kan U ook eerst tot een notaris wenden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”