verkoop blote eigendom aan zuster

claudediebenkorn
Topic Starter

verkoop blote eigendom aan zuster

#1 , 18 mei 2016 09:23

hallo

ik ben zoon van gescheiden en opnieuw getrouwde vader..
ik heb één zuster.

nu is me te ore gekomen dat vader en stiefmoeder blote eigendom gezinswoning zouden verkocht hebben aan mijn zuster in schijven.
met voorbehoud vruchtgebruik.

Ik weet van niets, niets getekend voor akkoord.

staat dat huis nu op naam van mijn zuster ?
wat ivm mijn reservataire gedeelte ? ik denk dat het een constructie is om me te onterven ?

wat als er geen liquide middelen meer overschieten als vb vader sterft en ik alleen kom te staan met stiefmoeder ?
wat als overlevende stiefmoeder naar buitenland vertrekt en zegt tegen ons los het zelf maar op ? zuster kan dan het huis niet verkopen of wel ?

groeten claude

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 18 mei 2016 20:38

Zolang uw vader leeft, kan u hier niets tegen doen. Bovendien, als het huis tegen de normale prijs is verkocht en uw zuster kan bewijzen dat zij de volledige som heeft betaald, is dit een normale transactie. Pas bij het overlijden van vader kan er desgevallend een verrekening gebeuren, als zij niet of weinig betaald heeft.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

claudediebenkorn
Topic Starter

#3 , 23 mei 2016 15:37

hallo

ok wat als nadien niets meer liquide overschiet als vader en of stiefmoeder wijlen is ?

Reclame

wanton

#4 , 23 mei 2016 20:23

Als uw vader is overleden en op dat moment blijkt dat uw zuster niets of weinig heeft betaald, kan jij compensatie vragen aan uw zuster.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”