Hoe lang vooraleer notaris je contacteert

Lola_VL
Topic Starter

Hoe lang vooraleer notaris je contacteert

#1 , 05 apr 2016 14:49

Mijn dooppeter is half januari overleden, hij was de broer van mijn vader maar de laatste jaren van hun leven leefden zij in onmin. Mijn vader stierf 5 jaar geleden en sindsdien had ik weer wat contact met hem. Naast mijn vader was er ook nog een zus die een dochter heeft , mijn nicht dus die een goede band had met mijn peter. Ik heb al jaren geen contact meer met mijn nicht. Ik vraag me al geruime tijd af of mijn Peter me iets heeft nagelaten maar wacht nu al 3 maand op een bericht van de notaris en tot nu toe dus nog niets. Hoe lang duurt zo iets normaal? Ik weet via via dat hij een testament heeft laten opstellen op zijn sterfbed in bijzijn van mijn nicht.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 apr 2016 14:52

Heeft u de naam van de Notaris? Neem dan eens telefonisch contact met hem op?

anton65

#3 , 07 apr 2016 15:43

Lola,
Raadpleeg het Centraal Register van Testamenten (google CRT). Als er geen notariëel testament in dat register gekend is, bent u mogelijks wettige erfgenaam. Uw peetvader kan wel een eigenhandig testament gemaakt hebben en dan zal de notaris onder wiens minuten dit testament werd neergelegd u laten weten of u al dan niet legataris bent.

Reclame

wanton

#4 , 07 apr 2016 22:34

Er moet dus wel een notaris aangeduid zijn om een nalatenschap uit te voeren. Indien eer een testament bij een notaris is, moet die wel weten dat hij overleden is. Indien u , via een testament, geen erfgenaam bent, zal u niet verwittigd worden.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”